M I S S E Z Z A T I E
HOME ABOUT STUFF DASHBOARD follow




Hi, Assalamualaikum. I'm Izzati, sweet 18. DONE SPM THIS YEAR! Alhamdulillah.. Thanks Allah. Thanks for visit;


DE' PAST







KENAPA RAKAN SAYA BEGINI?
Tuesday, July 10, 2012 | 0 comment(s)

             Dah lama tak bertapak kat sini.. Kita pergi bercuti dengan kerja sekolah.. hehe.. Biasalah budak masih belajar.. Kenalah focus pada pelajaran untuk mengecapi kejayaan.. Tanpa usaha kita tak akan berjaya, bukan tak akan tetapi susahlah..
Hari ni nk cerita pasal apa?? Hurm.. 


Korang ada kawan baik tak?.. Apa perasaan korang kalau dia tak tahu nak menghargai kita?.. saya ada seorang kawan yg kadang2 saya terfikir, kenapalah dia buat kita macam ni.. Kat kelas, saya selalu duduk seorang2.. Ada kawan pun tak berguna.. Saya sering rasa keseorangan.. setiap malam saya menangis pasal benda ni sbb tak ada seorang pun nk berkawan dengan kita.. bukan saya sombong atau tak tahu berkawan atau tak cari kawan..tapi mereka yg tak nak.. Dulu saya jenis yang tidak tahu bersosial.. Pendiam.. Pemalu.. SEBAB.. Tak ada kawan.. orang kata kawan adalah peneman kita selain ibu bapa.. saat itu saya fikir buat apa nk ada kawan kalau tak tahu nk menghargai kita.. bila dah dapat kawan baru, dia lupakan kita.. susah nk cari kawan yg boleh dikatakan KAWAN!.. 


                  TETAPI sekarang, saya dah dapat rakan baru.. saya dah tak perlu memikirkan pasal 'kawan' yang tiap hari buat saya sedih.. sejak ada rakan baik, saya dah pandai bersosial.. bukanlah sampai ada boyfriend ke apa.. cuma sekadar untuk mengembalikan rasa keyakinan diri untuk maju kehadapan.. rasa pemalu saya dah berkurangan.. dulu, mak saya ckp,saya ni malu tak bertempat.. sekarang tidak lagi.. saya masih ada iman di hati.. MALU ITU KAN SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN.. sekarang segalanya berubah.. saya dah kembali ceria dan gembira.. TERIMA KASIH kepada rakan-rakan saya.. Shamila, Mei Yee dan Khairunnisa'.. hahaha.. 1 Malaysia u allss!! xD


MORAL OF THE STORY:
-Jika berkawan, jangan berkira.. Pilihlah kawan yang baik yang boleh menjadikan kita semakin baik
-Jika kita banyakkan bersabar dan berdoa.. INSYALLAH... DIA dengar rintihan kita.. 
- Segala perbuatan kita, akan dibalas balik.. Macam putaran roda, kalau kita buat kat orang itu, kita yang akan kena balik.. So, biarlah orang yang buat kita,jangan kita balas balik... banyakkan bersabar.. 
BYE!!.. ASSALAMUALAIKUM

Labels: